Kакво представлява бранд стратегията и защо е толкова важна?

Съдържание

Симеон Ненов

Симеон Ненов

Основател на Simplfix Studio
Симеон помага на бизнесите да увеличат разпознаваемостта на своя бранд чрез дигитални решения от много години.

Иска ми се повече собственици на бизнес да си задават този въпрос, преди да започнат бизнеса си. Причината, поради която този въпрос е толкова важен, е, че стратегията на марката е душата на бизнеса. А ако бизнесът няма душа, единственото, което иска, са парите на клиента, а това не се харесва на никого, нали?

В днешната статия искам да обясня набързо какво представлява стратегията на марката и какви са ползите от нея за тези, които я използват правилно.

Общоприетото схващане е, че стратегията на марката е едно и също с идентичността на марката. Нищо не може да бъде по-различно от истината. Идентичността на марката е визуализация на стратегията на марката. Искам да помислите за това по следния начин. Преди да излезете, за да се срещнете с хора, независимо дали отивате на работа или се срещате с приятели в бар, вие мислите как ще се облечете, нали?

Изразяване на себе си чрез бранда

И защо е така?

Това е така, защото искате да изразите себе си по уникален за ВАС начин и искате да бъдете запомнени. Но най-голямата заблуда е, че ще ви запомнят с това как сте били облечени.

НЕ! Ще бъдете запомнени с това как сте накарали хората да се чувстват по време на общуването ви.

Въздействието на комуникацията върху стратегията на марката

Спомнете си за момент, в който не сте имали нищо специално по себе си, но сте били душата на партито и на сутринта сте имали дузина покани във Facebook. А сега си спомнете за момент, когато дрехите ви са били на ниво, но сте били мрачни и неприветливи и никой не е искал да говори с вас. И именно това е стратегията на марката. Това е усещането, което хората изпитват, когато общуват с вашата марка. И е ваша отговорност това усещане да бъде постоянно положително.

Ето защо, преди да изберете своето лого и идентичност на марката, трябва да помислите много внимателно кой сте, защо сте там, с какво се различавате от конкуренцията, коя е вашата аудитория, какъв е най-добрият начин за комуникация с нея и какво е точното послание, което искате да разпространите.

В следващата статия ще говоря за общите стъпки, които трябва да предприемете при изграждането на вашата марка.

Social Media
Brand Identity
Web Design
Print Design
Look at you! You look beautiful today!