Иска ми се повече собственици на бизнес да си задават този въпрос, преди да започнат бизнеса си. Причината, поради която този въпрос е толкова важен, е, че стратегията на марката е душата на бизнеса. А ако бизнесът няма душа, единственото, което иска, са парите на клиента, а това не се харесва на никого, нали?
Същността на стратегията на бранда
В днешната статия искам да обясня набързо какво представлява стратегията на марката и какви са ползите от нея за тези, които я използват правилно.
Стратегия на бранда срещу идентичност на бранда
Общоприетото схващане е, че стратегията на марката е едно и също с идентичността на марката. Нищо не може да бъде по-различно от истината. Идентичността на марката е визуализация на стратегията на марката. Искам да помислите за това по следния начин. Преди да излезете, за да се срещнете с хора, независимо дали отивате на работа или се срещате с приятели в бар, вие мислите как ще се облечете, нали?
Изразяване на себе си чрез бранда
И защо е така?
Това е така, защото искате да изразите себе си по уникален за ВАС начин и искате да бъдете запомнени. Но най-голямата заблуда е, че ще ви запомнят с това как сте били облечени.
НЕ! Ще бъдете запомнени с това как сте накарали хората да се чувстват по време на общуването ви.
Въздействието на комуникацията върху стратегията на марката
Спомнете си за момент, в който не сте имали нищо специално по себе си, но сте били душата на партито и на сутринта сте имали дузина покани във Facebook. А сега си спомнете за момент, когато дрехите ви са били на ниво, но сте били мрачни и неприветливи и никой не е искал да говори с вас. И именно това е стратегията на марката. Това е усещането, което хората изпитват, когато общуват с вашата марка. И е ваша отговорност това усещане да бъде постоянно положително.
Изграждане на вашия бранд: Основни съображения
Ето защо, преди да изберете своето лого и идентичност на марката, трябва да помислите много внимателно кой сте, защо сте там, с какво се различавате от конкуренцията, коя е вашата аудитория, какъв е най-добрият начин за комуникация с нея и какво е точното послание, което искате да разпространите.
Преглед на следващата статия
В следващата статия ще говоря за общите стъпки, които трябва да предприемете при изграждането на вашата марка.